RU
UA

RU
UA

Зворотний дзвінок
Зворотний дзвінок

Позначення пошкоджень за допомогою літерних кодів

На аукціонах Copart, IAAI, Manheim для позначення пошкоджень, отриманих транспортними засобами, використовуються буквені коди. Тому перш, ніж робити ставки, необхідно розібратися у термінології, що використовується, і в тому, що ці коди позначають.

Типи пошкоджень

Розрізняють коди основних та вторинних пошкоджень. Обидва коди несуть важливу інформацію про стан автомобіля. Тому не можна вважати один код важливішим за інший.

Коди вказують тільки на зареєстровані співробітниками аукціону недоліки. Copart звертає на це увагу та заперечує точність кодів, щоб зняти з себе відповідальність у разі виникнення непорозумінь. Тому не варто робити ставки, орієнтуючись лише на вказані коди. Будь-які лоти необхідно ретельно оглядати перед розміщенням ставок.

Damage Codes - Коди пошкоджень

Зміст:

FRONT END (FR) — (передня частина)
REAR END (RR) — (задня частина)
SIDE (SD) — (бічна частина)
TOP/ROOF (TP) — (верхня частина/дах)
ALL OVER (AO) — (пошкодження по всьому периметру)
UNDERCARRIAGE (UN) — (ходова частина, підвіска, днище)
MECHANICAL (MC) — (механічні пошкодження)
WATER/FLOOD (WA) — (затоплення/повінь, потопельник)
HAIL (HL) — (град)
ROLLOVER (RO) — (перекидання)
MINOR DENTS/SCRATCHES (MN) — (незначні вибоїни/подряпини)
VANDALISM (VN) — (вандалізм)
STRIPPED (ST) — (розграбована, розібрана, знята обшивка)
BIOHAZARD/CHEMICAL (BC) — (біологічна/хімічна небезпека)
BURN (BN) — (пожежа)
BURN – ENGINE (BE) — (пожежа — двигун)
BURN - INTERIOR (BI) — (пожежа — салон)
DAMAGE HISTORY (DH) — ((історія пошкоджень)
NORMAL WEAR (NW) — (природне зношування)
REJECTED REPAIR (RJ) — (у ремонті було відмовлено)
PARTIAL/INCOMPLETE REPAIR (PR) — (частковий/неповний ремонт)
MISSING/ALTERED VIN (VI) — (відсутній/змінено VIN)
REPLACED VIN (VP) — (замінено VIN)
FRAME DAMAGE REPORTED (FD) — (зареєстровано пошкодження рами)
CASH FOR CLUNKERS (CC) — (отримано готівку за старий автомобіль)
UNKNOWN (UK) — (невідомо)

FRONT END (FR) — (передня частина)

FRONT END (FR)

Пошкодження передньої частини є наслідком зіткнення автомобіля з автомобілем, що стоїть попереду, або іншою перешкодою. Можуть мати незначний характер і стосуватися тільки навісних елементів кузова (оптика, бампер, крила, капот) або серйозніший - пошкодження лонжеронів і навіть двигуна з елементами підкапотного простору, що призводить до порушення геометрії кузова і значного здорожчання ремонту.

Такий тип пошкоджень є найбільш поширеним. При легкому та середньому характері він відносно легко та недорого усувається. Для оцінки справжньої величини збитків бажано залучати експерта.

REAR END (RR) — (задня частина)

REAR END (RR)

Пошкодження задньої частини кузова виникає або при наїзді на перешкоду під час руху заднім ходом, або при наїзді позаду автомобіля, що їде. Це зазвичай призводить до пошкодження задньої оптики, заднього бампера, кришки багажника, крил. Дефекти можуть бути незначними (косметичного характеру), або ж такими, які важко усунути. Легкі ж та середні ушкодження роблять покупку такого автомобіля привабливим.

SIDE (SD) — (бічна частина)

SIDE (SD)

Більша частина лотів на аукціонах мають бічні ушкодження, отримані під час зіткнення з іншим авто або при наїзді на перешкоду.

Пом'яті крила і двері можна вважати мінімальною шкодою. Такі пошкодження просто і недорого усуваються у наших майстернях. Тому такі машини можна рекомендувати до ввезення в Україну.

Звичайно, і в цьому випадку необхідно провести аналіз обсягу пошкоджень та вартості ремонту.

TOP/ROOF (TP) — (верхня частина/дах)

TOP/ROOF (TP)

Ушкодження даху з'являються внаслідок падіння зверху важкого предмета або «зачепа» з великогабаритним транспортним засобом.

Авто з пошкодженнями даного типу вигідні для імпорту в Україну, але це виключно залежить від конкретного випадку. Не виключені й масштабні пошкодження, що призводять до втрати геометрії кузова. В останньому випадку ремонт може виявитися занадто дорогим й таким, що не виправдовує витрати.

ALL OVER (AO) — (пошкодження по всьому периметру)

ALL OVER (AO)

При такому типі пошкоджень переважно йдеться про комплексні кузовні та косметичні відновлювальні роботи. Це можуть бути невеликі вм'ятини або подряпини, усунути які не є проблемою. Або ж пошкодження можуть бути настільки великими, що буде потрібно заміна цілого елемента кузова - двері, капота, кришки багажника, бамперів.

Для того, щоб правильно оцінити доцільність придбання такого автомобіля, необхідно ретельно вивчити ступінь пошкодження та вартість ремонту. Можливо, що відновлення виявиться занадто затратним, і така машина не варта вашої уваги.

UNDERCARRIAGE (UN) — (ходова частина, підвіска, днище)

UNDERCARRIAGE (UN)

Ці пошкодження з'являються в результаті удару дном автомобіля об великий камінь, бордюр або іншу перешкоду, які не завжди видно на фото. Як результат – погнута чи вирвана ходова (підвіска), розбитий двигун чи коробка.

Звичайно, пошкодження можуть бути мінімальними, а їх усунення недорогим. У будь-якому випадку машини цієї категорії потрібно перевіряти особливо ретельно.

MECHANICAL (MC) — (механічні пошкодження)

MECHANICAL (MC)

Автомобіль, який має таке позначення, характеризується зношеним або неробочим двигуном, ресурс якого вичерпаний, розбитою трансмісією та іншими пошкодженнями ключових елементів та основних агрегатів.

Основною причиною появи механічних пошкоджень є недостатня увага до транспортного засобу власника. Це може виявлятись у несвоєчасному проходженні технічного обслуговування, агресивній манері їзди, а також природним зносом.

WATER/FLOOD (WA) — (затоплення/повінь, потопельник)

WATER/FLOOD (WA)

До цієї категорії належать автомобілі, які опинилися у воді внаслідок повені чи інших стихійних лих. На кузові такого лота є позначка WL, що означає лінію затоплення.

Також є інформація – яка це вода: fresh water (прісна вода) або salt water (солона).

Ці машини з непередбачуваними дефектами. Проводка або мікросхеми «потопельника», які залито водою, можуть замкнути або вийти з ладу будь-якої миті, навіть через доволі великий період часу.

Це не найкращий варіант для покупки. У будь-якому випадку необхідно провести перевірку, визначивши рівень серйозності пошкоджень водою.

HAIL (HL) — (град)

HAIL (HL)

Автомобілі категорії «Град» зазвичай мають лише зовнішні косметичні дефекти, отримані в результаті впливу на кузов природних явищ – граду, урагану тощо.

Це можуть бути кілька невеликих вм'ятин або розбите скло, бічні дзеркала, оптика, великі вм'ятини по всьому кузову. Часто американський град - неабияке природне явище. А автомобілі, що потрапили під нього, мають такий вигляд, наче їх закидали камінням.

У автомобілів цієї категорії найчастіше відсутні механічні пошкодження. Але в будь-якому разі необхідно оцінити кінцеву вартість ремонту.

ROLLOVER (RO) — (перекидання)

ROLLOVER (RO)

Машини - перевертиші, які в процесі їзди перекинулися на дах, зазвичай мають порушену геометрію кузова, що не піддається усуненню.

Ремонт кузова з такими дефектами є дуже складним і дорогим, а позитивний результат не гарантований. Тому машини цієї категорії не рекомендуються для покупки.

MINOR DENTS/SCRATCHES (MN) — (незначні вибоїни/подряпини)

MINOR DENTS/SCRATCHES (MN)

Це автомобілі, які отримали незначні косметичні ушкодження під час експлуатації.

Начебто цікава для покупки машина, але слід врахувати один нюанс. Ніхто не виставить автомобіль на аукціон через незначну кількість подряпин.

Часто в цій категорії перекупники продають ті автомобілі, які постраждали в ДТП, а потім були поверхнево відремонтовані.

Звичайно, не виключено, що на аукціон потрапила машина дійсно лише із зовнішніми косметичними дефектами. У цьому випадку вона може становити інтерес, але тільки після вивчення її історії та технічного стану.

VANDALISM (VN) — (вандалізм)

VANDALISM (VN)

Пошкодження, що характеризуються як вандалізм, з'являються в результаті хуліганських дій щодо автомобіля. Збитки зазвичай такі: написи маркером або фарбою на кузові авто, проколоті або порізані ножем шини, розбиті шибки, вм'ятини від ударів, зіпсований салон, вирвані дзеркала. При спробах угону часто спостерігаються розбиті бічні стекла.

Залежно від ступеня збитків подібні авто можуть зацікавити українських покупців. Проте перед покупкою слід провести ретельну оцінку відновлювальних робіт.

STRIPPED (ST) — (розграбована, розібрана, знята обшивка)

STRIPPED (ST)

У автомобілів, що підпадають під цю категорію, можуть бути відсутні елементи кузова (крила, кришка капота, багажника, бампер) або салону внаслідок демонтажу (сидіння, оббивка, дверні картки, панель приладів, ремені безпеки тощо).

Зазвичай такі машини були викрадені або зазнали вандалізму. Американці не обтяжують себе ремонтом подібних машин, а одразу віддають їх страховим компаніям.

Машини цієї категорії можуть бути цікаві для покупки, але тільки в тому випадку, якщо придбання елементів обійдеться недорого. Тому перед покупкою машин цієї категорії слід уважно вивчити величину майбутніх витрат.

BIOHAZARD/CHEMICAL (BC) — (біологічна/хімічна небезпека)

BIOHAZARD/CHEMICAL (BC)

Автомобілі, позначені цим маркуванням, мають або мали в салоні неприємний запах, наприклад, трупний або від невідомих біологічних елементів. Страхові компанії, які виставили на торги такий лот, обов'язково проводять чищення або повну заміну оббивки салону.

Причини запаху можуть бути різними, включаючи ДТП з великою кількістю крові. У будь-якому разі точна причина запаху не вказується, а це може бути як вбивство людини в салоні авто, так і ураження отруйними хімічними речовинами.

Так може статися, що навіть найретельніша обробка авто не зможе усунути такі пошкодження. Тому автомобілі із позначкою Biohazard chemical не варто купувати.

BURN (BN) — (пожежа)

BURN (BN)

Після пожежі автомобілі мають вигорілий моторний відсік або салон. Не є винятком і екземпляри, що повністю згоріли. Як правило, пожежа завдає настільки серйозних ушкоджень, що відновлення автомобіля стає дуже дорогим і недоцільним.

Пожежі виникають внаслідок підпалів, випадкових займань, несправності проводки.

BURN – ENGINE (BE) — (пожежа - двигун)

BURN – ENGINE (BE)

Під цю категорію підпадають автомобілі, у яких двигун зазнав дії відкритого вогню внаслідок або підпалу, або халатної експлуатації. Пошкодження можуть бути як незначними і легко усувними, так і носити глобальний характер, включаючи повністю вигорілий автомобіль. Для визначення доцільності покупки такого авто бажано залучити експерта, який оцінить тяжкість пошкоджень та можливу вартість ремонту.

BURN - INTERIOR (BI) — (пожежа — салон)

BURN - INTERIOR (BI)

Автомобілі, які потрапили до цієї категорії, постраждали від пожежі в салоні. Зовні вони можуть не мати жодних вад, а їхні фотографії виглядатимуть ідеально.

Під час вибору автомобіля звертайте увагу на рівень його пошкодження.

DAMAGE HISTORY (DH) — (історія пошкоджень)

DAMAGE HISTORY (DH)

Таке позначення свідчить про виявлене втручання в історію обслуговування автомобіля, яке виявив CARFAX. Це може означати, що лот належить перекупнику.

NORMAL WEAR (NW) — (природне зношування)

NORMAL WEAR (NW)

Це позначення надається автомобілям з природним зносом. Як правило, це великий пробіг. В Америці є можливість отримати повну інформацію про лот, виставлений на аукціон страховою компанією, за допомогою звіту CARFAX. Це буде не зайвим при ухваленні остаточного рішення про покупку.

Крім цього сюди можуть потрапити автомобілі з неякісним ремонтом і погано замаскованими пошкодженнями після ДТП, які впадають в око.

REJECTED REPAIR (RJ) — (у ремонті було відмовлено)

REJECTED REPAIR (RJ)

До цієї категорії підпадають автомобілі, ремонтом яких займалися страхові компанії або офіційні дилери. Ця обставина однозначно вказує на те, що машину було пошкоджено, а потім відновлено.

Проте результати ремонту не задовольнили клієнта. Можливо, через те, що залишилися якісь неусунені дефекти.

PARTIAL/INCOMPLETE REPAIR (PR) — (частковий/неповний ремонт)

PARTIAL/INCOMPLETE REPAIR (PR)

До цієї категорії належать автомобілі з незакінченим ремонтом. Найчастіше – це раніше куплене на аукціоні авто, яке так і не пройшло весь цикл відновлювальних робіт.

Не варто сподіватися, що автомобіль цієї категорії знаходиться в хорошому стані.

MISSING/ALTERED VIN (VI) — (відсутній/змінено VIN)

MISSING/ALTERED VIN (VI)

Подібні автомобілі категорично не рекомендовано купувати. Відсутність VIN-коду в одному або кількох місцях свідчить про махінації та підробку документів.

REPLACED VIN (VP) — (замінено VIN)

Це маркування означає, що машини мають сумніву історію. А саме: проблеми з документами та маніпуляції з VIN-кодом на кузові. Таке трапляється інколи на американських аукціонах. Ми наполегливо не рекомендуємо купувати подібні лоти.

FRAME DAMAGE REPORTED (FD) — (зареєстровано пошкодження рами)

FRAME DAMAGE REPORTED (FD)

Позначка «Ушкодження кузова/рами» говорить про пошкодження будь-якого компонента автомобіля, що становить основу конструкції транспортного засобу та/або компонента, що забезпечує структурну цілісність. Це можуть бути:

  • Нижня рама кузова;
  • Частини верхньої рами;
  • Місця кріплення елементів підвіски;
  • Вертикальні стійки.

Автор: Максим Тодорук 07 грудня 2021, 09:30

E-mailmanager@cargoline.com.ua