RU
UA

RU
UA

Зворотний дзвінок
Зворотний дзвінок

Законопроект 3704-д потрапив до Верховної Ради і буде оприлюднений на пленарному тижні

21 січня 2021 року відбулося засідання Комітету з питань фінансової, податкової та митної політики Верховної Ради України. Можна сміливо сказати, що це засідання було довгоочікуваним не тільки для власників авто на іноземній реєстрації, але і для всього українського суспільства в цілому. Адже рішення тих питань, які там розглядалися, здатне кардинально змінити ввезення автомобілів в Україну.

Обговорення законопроекту № 3704-Д про розмитнення авто на засіданні Комітету фінансової і митної політики

Обговорення розпочав Олександр Ковальчук - один із авторів доопрацьованих законопроектів. Він зазначив, що на розгляд Верховної Ради України вже подано 8 законопроектів, покликаних вирішити проблему з розмитнення автомобілів, які ввозяться на митну територію України. Нагадаємо, що серед цієї «вісімки» знаходяться законопроекти 3704, 3704-1, 2342, , про які ми писали раніше.

Як зазначив Олександр Ковальчук, ці законопроекти не враховували одночасно інтереси всіх громадян, а поділяли їх на групи. На його думку, 2 нових варіанти, які внесуть зміни до податкового та митного кодексів, позбавлені цих недоліків і спрямовані на знаходження компромісу, що влаштовує, як державу, в плані наповнення бюджету, так і власників авто.

Доопрацьовані законопроекти повинні бути важливим кроком в глобальному реформуванні митного оформлення ввезених автомобілів, а не просто черговою, нічого не значущою законотворчістю.

Насамперед вони покликані раз і назавжди закрити проблему розмитнення для тих, хто вже ввіз авто на іноземних номерах в Україну. На жаль, не враховані інтереси майбутніх покупців, як це було в законопроекті 3704. Прийняття нових законів повинно усунути корупційну складову в митних органах, засновану на маніпулюванні вартістю авто. На жаль, Олександр Ковальчук докладно не описав цей механізм, адже, як нам відомо, вартість все одно визначається за даними митної бази. Однак ті, хто знайомий з законопроектом 3704, розуміють, що в доопрацьованому варіанті вилучені дуже важливі положення.

По-перше, зниження митних платежів планується тільки для тих автомобілів, які вже ввезені в Україну з порушенням митних правил, а не для всіх людей, які планують імпортувати машину в майбутньому.

По-друге, під мотивацією «не розділяти пільги і людей» з тексту законопроекту виключаються такі категорії громадян, як інваліди, ліквідатори аварії на ЧАЕС, учасники АТО та інші. Таким чином, нові законопроекти стосуються тільки «евроблях».

По-третє, пільги при розмитненні передбачені для тих авто, які були ввезені в Україну до кінця 2020 року з порушенням митних правил. Термін дії закону - 180 днів з моменту вступу в силу.

В обговоренні взяли участь члени Комітету: заступник міністра фінансів Світлана Воробей і Ніна Южаніна - депутат від ЄС, голова даного Комітету при президенті Порошенко.

Світлана Воробей сказала, що Міністерство Фінансів України не категорично проти введення пільгового режиму.

Вона зазначила, що під час обговорення даних законопроектів Ковальчуком передбачалися пільги тільки для легкових автомобілів, а зараз з'явилися ще й автобуси і вантажівки.

Також ,на її думку, закон повинен стосуватися тільки тих, хто не встиг скористатися раніше наданим пільговим періодом для розмитнення. А це стосується автомобілів, ввезених до 25 листопада 2018 року. Ті, хто ввозив авто пізніше, - явні порушники закону , а тому повинні нести покарання відповідно до Митного кодексу України. Світлана Воробей вважає, що доцільно буде зберегти пільгову ставку, яка була встановлена в попередньому пільговому режимі.

Ковальчук згадав, що в подальшому планується прийняття законів, за якими зниження податків буде відбуватися поступово протягом 5 років.

Ніна Южаніна зазначила, що для неї першочергово важливі соціальна справедливість і дотримання законів. Тому, на її думку, закон повинен стосуватися тільки тих, хто ввіз авто до 25 листопада 2018. Адже за раніше прийнятим законам, пільгове розмитнення надавалося тільки для авто, ввезених до цього моменту. Внесені під час попереднього пільгового періоду правки в митний кодекс ввели жорсткий контроль за автомобілями на іноземній реєстрації, які переміщуються в режимі тимчасового ввезення або транзиту, залатали ті «дірки» в законодавстві, які надавали можливість безкарно їздити на «евробляхах». Надавши пільги при розмитненні ще раз, держава у такий спосіб породжує безкарність і нових порушників.

Що ми отримуємо в результаті? Кардинальне зниження податків і акцизу не відбудеться. У кращому випадку, буде черговий пільговий період для «евроблях», що завезені з 100% порушенням митних правил.

Актуальні ставки податків ви завжди можете подивитися в нашому калькуляторі розмитнення.

Автор: Максим Тодорук, 24 січня 2021, 13:39

E-mailmanager@cargoline.com.ua