RU
UA

RU
UA

Зворотний дзвінок
Зворотний дзвінок

Розмитнення «євроблях»: нові законопроекти

Незважаючи на неодноразові протести, мітинги і перекриття доріг, Верховна Рада так і не зважилася на кардинальне вирішення проблеми щодо автомобілів з Європи та Америки, які ввозяться в Україну . Знову маємо напівзаходи, які стосуються тільки вже ввезених авто, іншими словами, «євроблях».

Розмитнення «евроблях» щодо законопроектів 4643-д і 4644-д - «зрада» або «розумний компроміс»?

Що ж пропонують прийняті в першому читанні ВР законопроекти 4643-д і 4644-д, що вносять зміни до Податкового та Митного кодексів відповідно?

По-перше, зміни в Митному кодексі, запропоновані законопроектом 4644-д мають обмежений термін і будуть діяти всього 180 днів з моменту вступу закону в силу.

По-друге, пільги при розмитненні авто, ввезених на митну територію України в режимі тимчасового ввезення або транзиту з порушенням термінів перебування, стосуються тільки транспортних засобів, які перетнули кордон до 31 грудня 2020 року. Тобто пільговий режим надається тільки «євробляхам».

По-третє, фізична особа має право розмитнити тільки один транспортний засіб кожної товарної позиції. До пільгового розмитнення допускаються легкові автомобілі, мотоцикли, причепи, вантажівки загальною масою до 3,5 т, автобуси.

При цьому особи, відповідальні за дотримання термінів перебування авто, завезених в режимі транзиту або тимчасового ввезення, звільняються від адміністративної відповідальності і штрафу в розмірі 170 тис. грн за умови добровільної сплати до державного бюджету грошових коштів у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 грн).

По-четверте, перераховані вище категорії транспортних засобів звільняються від оподаткування ввізним митом протягом 180 днів.

По-п'яте, якщо авто було ввезено до 31 грудня 2020 року і особа, відповідальна за ввезення автомобіля на територію України не бажає виконувати його митне оформлення, то такій особі надається право вивезти автомобіль за межі митної території України протягом 180 днів за умови добровільної сплати до державного бюджету 8500 гривень. Для цього встановлено 7-и денний термін після виконання зазначеної оплати.

Чи справді розмитнення «євроблях» складе 1000 євро?

Законопроект 4643-д визначає, що внесені до Податкового кодексу зміни так само будуть мати тимчасовий характер і будуть діяти 180 днів.

Встановлюється, що базою оподаткування ПДВ операцій із ввезення транспортних засобів, ввезених на територію України до 31 грудня 2020 року, буде сума акцизного податку, розрахованого за новою формулою. У ній зовсім не враховується вартість авто.

Ставка = Ставка базова + Vе + Fе,

де Ставка базова – ставка податку в євро за одиницю транспортного засобу, що визначається виходячи з кількості років, що минула з року виготовлення транспортного засобу, до року визначення ставки податку.

Кількість років, що минула з року виготовлення транспортного засобу

Ставка базова, євро

0-9

0

10

25

11

50

12

75

13

100

14

125

15 і більше

150

Vе – ставка податку в євро за одиницю транспортного засобу, що визначається множенням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. сантиметрах на коефіцієнт, який становить:

0,25 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна - для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння до 2000 куб. сантиметрів (включно);

0,2 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна - для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 2001 куб. сантиметрів до 3000 куб. сантиметрів (включно);

0,25 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна - для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 3001 куб. сантиметрів до 4000 куб. сантиметрів (включно);

0,35 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна - для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння від 4001 куб. сантиметрів до 5000 куб. сантиметрів (включно);

0,5 євро за 1 куб. см об'єму циліндрів двигуна - для транспортного засобу з об’єм двигуна внутрішнього згоряння понад 5000 куб. сантиметрів.

Fе – ставка податку в євро за одиницю транспортного засобу, що враховує тип силової установки. Так, для бензинових двигунів Fе дорівнює 0 євро, а для дизелів і напівдизелів - 100 євро.

Подана формула розрахунку ставки акцизного податку застосовується тільки для транспортних засобів, ввезених до 31 грудня 2020 року.

Однак ця формула не буде застосовуватися до авто, які не відповідають екологічним нормам «Євро-2» і вище, а також ввезені з країни агресора і окупованих територій.

Слід зауважити, що ця формула може бути змінена під час наступних розглядів Верховною Радою, так як вона суперечить існуючим правилам, що визначають базу оподаткування ПДВ. А це зрештою може призвести до збільшення митних платежів.

У будь-якому разі калькулятор розмитнення, що знаходиться на нашому сайті, буде відображати реальний стан справ.

У підсумку «вимальовується» ось така картина.

Загальні платежі на розмитнення складуть:

Акциз + ПДВ + штраф,

де акциз розрахований за новою формулою, ПДВ = акциз × 20%, штраф = 8500 грн.

Однак, не виключено, що після внесення правок, методика розрахунку ПДВ зміниться і може бути такою:

ПДВ = (Вартість авто + акциз + штраф) × 20%.

А це суттєво збільшить вартість розмитнення. Залишається чекати рішення Верховної Ради.

Автор: Максим Тодорук, 23 лютого 2021, 20:30

E-mailmanager@cargoline.com.ua